Osamelosť tínedžerov vedie k depresii

Podľa nedávno publikovaných vedeckých štúdií je práve skupina tínedžerov tou, ktorá vykazuje vyššie percento osamelosti než akákoľvek iná veková skupina, dokonca viac než dôchodcovia. Ako je to možné v dnešnej dobe plnej sociálnych sietí, ktoré sú tu hlavne kvôli vzťahom. Dokonca aj pri našom malom screeningu osamelosti na miestnej základnej škole v Košiciach, väčšina detí v triedach končiacich […]
Moje dieťa sa bije. Keď úzkosť u detí vyzerá ako hnev a agresia

Úzkosť sa môže prezliecť do mnohých podôb. U detí sa môže prejaviť ako typické vyhýbavé správanie s tým, že je akoby „prilepené“ na dospelého, tiché a silne introvertné, až po výbuchy zlosti až k agresívnemu správaniu k svojmu okoliu a často práve na tú osobu, ktorá mu má poskytovať bezpečie. V našej praxi sa potom stretávame s problémom, keď mamy popisujú, že dieťa […]
Vzťah a zažívanie dôvery

Väzba je schopnosť nadviazať spojenie, vzťah s ľuďmi. Ak je človek schopný nadviazať citovú väzbu, je schopný sa spojiť s inou ľudskou bytosťou, je schopný sa spojiť so životom samotným. Odkiaľ táto schopnosť pochádza ? Väzba prináša do života výživu, vrelosť, vzájomnú podporu, sme schopní nadviazať kvalitné vzťahy. Už od prenatálneho obdobia má dieťa potrebu spojenia sa […]
Rituál na dobrú noc – spánok, na ktorý sa dieťa teší

Nikto nevyvracia fakt, že rutina je pre spánok detí prínosná. Rutinné aktivity prinášajú do života detí poriadok, stabilitu a takisto pocit zmyslu daného dňa. Čo sa týka spania, rutina tak pomôže dieťaťu sa upokojiť a navodiť uvoľnený stav. Je však možné urobiť ešte viac – rituál, ktorý je presne ušitý na mieru dieťaťa a tak mu postupne umožní […]
Rozvod a deti

Rozchod alebo rozvod je náročným obdobím pre dospelých, o to viac pre ich deti. Deti sú často chytené v pasci medzi dvoma bojujúcimi stranami. Prežívajú smútok z odchodu jedného z rodičov, mnohokrát náhleho. Deti si nesú jazvy z rozvodu rodičov až do dospelosti. Veľmi závisí od osobnosti rodičov a aj detí do akej miery. Ako však prejsť týmto procesom a nezanechať […]
Emočná sebaregulácia- ako sa do 2 rokov naučíš…

Emočná regulácia nie je niečo, s čím sa narodíme. Batoľatá nemajú žiadne zručnosti na ovládanie svojich emócií. Ich emócie lietajú ako na hojdačke. Je potrebné to naše deti naučiť. Na to, aby sme vedeli sa v našich emóciách vyznať, potrebujeme ich najprv pozorovať, rozpoznať o akú emóciu ide a prispôsobiť sa s prevažujúcou emóciou aktuálnej situácii. Uvedomme si, […]
Pozornosť škôlkarov. Ako ju pozitívne ovplyvniť ?

V predškolskom veku sú deti prirodzene impulzívne a veľmi aktívne. Pozornosť je nestála, ovplyvnená podnetmi, ktoré pochádzajú z okolia. V 3-4 rokoch je necielená, neriadená vôľou. V 5.roku sa začínať sústreďovať, no úmyselná pozornosť sa zdokonaľuje až v 6.roku. Rozvíjanie úmyselnej pozornosti je veľmi dôležité pre vstup dieťaťa do školy. Dieťa v predškolskom veku a to od […]
Úzkosť, čo chce ?

Úzkosť je bežnou súčasťou nášho života, do istej miery ju prežívame všetci, patrí do štandardnej výbavy organizmu. Signalizuje, že sa v našom okolí deje niečo, na čo treba reagovať, spúšťa reakciu „boj alebo útek“. Každý z nás reagujeme buď jedným alebo druhým spôsobom. Ak vo väčšine prípadov unikáme do úzkosti, začína nám táto brániť v […]