Časté témy/problémy

Rituál na dobrú noc – spánok, na ktorý sa dieťa teší

Rituál na dobrú noc – spánok, na ktorý sa dieťa teší

Nikto nevyvracia fakt, že rutina je pre  spánok detí prínosná. Rutinné aktivity  prinášajú do života detí poriadok, stabilitu a takisto pocit zmyslu daného dňa. Čo sa týka spania, rutina tak pomôže dieťaťu sa upokojiť a navodiť uvoľnený stav. Je však možné urobiť ešte viac – rituál, ktorý je presne ušitý na mieru dieťaťa a tak mu postupne umožní […]

Čítať viac

Rozvod a deti

Rozvod a deti

Rozchod alebo rozvod je náročným obdobím pre dospelých, o to viac pre ich deti. Deti sú často chytené  v pasci medzi dvoma bojujúcimi stranami. Prežívajú smútok z odchodu jedného z rodičov, mnohokrát náhleho. Deti si nesú jazvy z rozvodu rodičov až do dospelosti. Veľmi závisí od osobnosti rodičov  a aj detí do akej miery. Ako však prejsť týmto procesom a nezanechať […]

Čítať viac

Emočná sebaregulácia- ako sa do 2 rokov naučíš…

Emočná sebaregulácia- ako sa do 2 rokov naučíš…

  Emočná regulácia nie je niečo, s čím sa narodíme. Batoľatá nemajú žiadne zručnosti na ovládanie svojich emócií. Ich emócie lietajú ako na hojdačke. Je potrebné to naše deti naučiť. Na to, aby sme vedeli sa v našich emóciách vyznať, potrebujeme ich najprv pozorovať, rozpoznať o akú emóciu ide a prispôsobiť sa s prevažujúcou emóciou aktuálnej situácii. Uvedomme si, […]

Čítať viac

Pozornosť škôlkarov. Ako ju pozitívne ovplyvniť ?

Pozornosť škôlkarov. Ako ju pozitívne ovplyvniť ?

V predškolskom veku sú deti prirodzene impulzívne a veľmi aktívne. Pozornosť je nestála, ovplyvnená podnetmi, ktoré pochádzajú z okolia. V 3-4 rokoch je necielená, neriadená vôľou. V 5.roku sa začínať sústreďovať, no úmyselná pozornosť sa zdokonaľuje až v 6.roku. Rozvíjanie úmyselnej pozornosti je veľmi dôležité pre vstup dieťaťa do školy. Dieťa v predškolskom veku a to od […]

Čítať viac

Úzkosť, čo chce ?

Úzkosť, čo chce ?

Úzkosť je bežnou súčasťou nášho života, do istej miery ju prežívame všetci, patrí do štandardnej výbavy organizmu. Signalizuje, že sa v našom okolí deje niečo, na čo treba reagovať, spúšťa reakciu „boj alebo útek“. Každý z nás reagujeme buď jedným alebo druhým spôsobom. Ak vo väčšine prípadov unikáme do úzkosti, začína nám táto brániť v […]

Čítať viac